דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אזעקות- המילה האחרונה בתחום 

מאת    [ 01/09/2010 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 3167 פעמים ]

אזעקות נבחרו במגוון סקרים בישראל ובארה"ב בין שלושת אמצעי מניעת פגיעה ברכוש ובנפש היעילים ביותר, יחד עם סורגים ומנעולים. להלן נפרט כמה מן החידושים, כמו גם אזעקות המבוססות על עקרונות ישנים אך יעילות לא פחות.

אזעקות- החידושים הצעקניים

כל מערכת אזעקות מורכבת באופן רעיוני משלושה מרכיבים: אמצעי זיהוי (קלט), אמצעי עיבוד ובחירת דרך פעולה, ואמצעי תגובה (פלט). השינוי המשמעותי ביותר שחל בשנים האחרונות מבחינה רעיונית בתחום זה של אזעקות הוא דווקא בשלבי העיבוד והפלט. המעבדים הפכו להרבה יותר קטנים, זולים, וניתנים להפעלה באמצעות סוללות (ולכן לא תלויים בזרם החשמל הביתי). אמצעי התגובה לעומת התקדמו לא רק מבחינת גודל ומחיר, אלא גם מבחינה רעיונית גרידה. אזעקות מודרניות עושות שימוש מלא ביכולות התקשורת החדשות שהאינטרנט והרשת הסלולארית הביאו לעולמנו.

בתחום זה חשוב מאוד לציין את האפשרות לחבר מערכות אזעקה ובקרה לרשת האינטרנט, מה שמאפשר התרעה במקרה של הפעלת אזעקות בצורת מסרון מייל או הודעה ווירטואלית, וכמובן האפשרות לצפות בזמן אמת בפעילות מערכות אזעקות או טלוויזיה במעגל סגור, מכל נקודה על פני כדור הארץ (בתנאי שיש חיבור אינטרנטי), בחינם.

התקדמות נוספת היא אזעקות מבוססות SMS. המסרון הכתוב הוא אמצעי העברת מידע פשוט, זול ויעיל. היות שרובנו "התחתנו" עם הטלפונים הניידים שלנו, שהפכו לבני לוויה נאמנים, התרעות SMS של הזעקות יכולות לאפשר לכם מידע מלא גם כאשר אתם רחוקים מן המחשב או מן הבית. בנוסף, התרעות SMS בדרך כלל נשלחות גם למוקד משטרת ישראל ולמוקד האבטחה הפרטי שלכם אם קיים.

לבסוף, כיוון נוסף של התפתחות ההזעקות הוא עלייתה של התקשורת האלחוטית. כאמור, אזעקות מורכבות מכמה מוקדים של קלט (חיישנים, מצלמות...), עיבוד מידע ופלט, שכולם חייבים לעבוד בתקשורת צמודה, אך להיות ממוקמים בפינות שונות של הנכס.

התקנת ציוד מבוסס תקשורת אלחוטית (רדיו או אינפרא אדום), אמנם יעלה יותר בסעיף מחיר החומרה (שיקרה יותר ב10-25%), אך יחסוך סכום גבוהה אף יותר על עלויות ההתקנה, שבעידן הכבלים האנלוגיים דרשה לעיתים קרובות עבודות נרחבות ואפילו חציבה בקיר.

אותה גברת בשינוי אדרת (ותג מחיר)

שינויים נוספים שחלים בעולם האזעקות, כתוצאה מכל החידושים שהזכרנו, קשורים דווקא לתג המחיר וליעילות של הציוד, ולאו דווקא לדרכי פעולה חדשניות. כך לדוגמא, במרוצת 30 השנים האחרונות חיישני תנועה היו ונשארו אמצעי הקלט העיקריים של מערכות אזעקות שונות. אף שדרך הפעולה של אותם חיישנים נשארה דומה, וכמו אזעקות ישנות גם כאן יש שימוש בעיקר בחישת אינפרא אדום או לייזר, המחיר והיעילות השתנו עד בלי הכר.

חיישן תנועה מודרני עולה בין 150 ל300 שקלים, וכאמור חיישנים מבוססי תקשורת אלחוטית (מעט יקרים יותר, 250-400 ש"ח לערך) חוסכים סכומים נוספים בעלויות ההתקנה. כנ"ל גם לגבי מערכות המירכוז והבקרה של אזעקות, שעולות בימנו פחות מ1000 שקלים בדרך כלל.

המאמר מוגש על ידי פורטל בית חכם הגדול בישראל, בו תוכלו למצוא אינדקס של חברות להתקנת בית חכם, לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום ועוד.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב